Puffasztó ételek

2012-11-29 08:39:00
El ne szállj!

Téged is kínoznak nap mint nap a hasi görcsök és a puffadás? Gondoltál már rá, hogy nem csak a nem megfelelő táplálkozás, hanem az ételek maguk a ludasak? Eláruljuk, mely ételektől "szállsz magasra", vagyis miket kerülj, ha nem szeretnél hatalmas, fájó hasat!

Bab
Ha puffadás, akkor tuti neked is a bab jut először eszedbe. A hüvelyesek olyan szénhidrátokat tartalmaznak, amelyekkel a szervezetünk nem képes megbirkózni. Ennek hatására a gázképződés fokozódik és már jelentkezik is a kellemetlen, feszülő érzés.



Karfiol, káposzta, brokkoli
Nem véletlenül nem ehetik a kismamák, mert a baba hasát is kínozza. Ezek a zöldségek jelentősen növelik a gázképződést, melynek egyik oka a magas rosttartalom és erre rátesz még egy lapáttal, ha érzékeny gyomrúak eszik. És itt jön a csavar! Ezek a zöldségek roppant egészségesek, tehát ajánlott fogyasztani őket. A megoldás a kis adagokban rejlik.



Magas rosttartalom
Habár a magas rosttartalmú élelmiszerek fogyasztása ajánlott  emésztésserkentő hatásuk miatt, ám ha hirtelen viszel be a szervezetedbe extrém mennyiségű teljes kiőrlésű táplálékot, gyümölcsöt, a tested puffadással reagál. Mit tegyél? Folyamatosan kell hozzászoktatnod a szervezeted a rostban gazdag élelmiszerekhez és így csak a jótékony hatásait tapasztalhatod meg.



Magas keményítőtartalom
Sokak számára nehezen emészthető a búza, a zab vagy a kukorica, melynek oka a magas keményítőtartalom. Mikor ezek a táplálékok a vastagbélbe kerülnek, megindul a fokozott gázképződés. A rizs az egyetlen olyan keményítőt tartalmazó étel, amely nem okoz ilyen panaszokat.

Magas fruktóztartalom
A magas fruktóztartalmú ételek, mint a méz és bizonyos gyümölcsök - alma, szilva, körte - kiválthatják a puffadást. Ennek oka, hogy szervezetünk csak egy bizonyos mennyiségű fruktóz megemésztésére képes. Ha túllépjük ezt a mennyiséget, felfúvódással, hasmenéssel kell számolnod.



Sör
Hát engem a sör káros hatásai elkerülnek, mert nem szeretem, de akik előszeretettel fogyasztják, azoknak tudniuk kell, hogy az arra érzékenyek esetében bizony puffadást okoz (na a sörhas az nem puffadás miatt van...).  
Bár a mérsékelt sörfogyasztás alapvetően egészséges, azért szénsavas ital révén könnyen vezet felfúvódáshoz és nem szabad elfelejteni a benne található sörélesztő puffasztó hatását sem.


Tej és tejtermékek
A legtöbb felnőtt bizonyos fokig laktózérzékeny. Sokaknál egy darab sajt elfogyasztása is gondot okoz. Ennek oka, hogy szervezetedben csökken a laktáz enzim mennyisége és a tested nem képes lebontani a laktózt.

 

 

KÖVESS MINKET:
NETSZÉPE ONLINE NŐI MAGAZIN
FACEBOOK

TWITTER


Erre a cikkre szavazhatsz is! KATT!

Szavazás
4.4820308685303 ms